Modernleşme düşüncesi, insanın mümkün tüm pratiklerini evrimci ve ilerlemeci bir çizgide ele alarak insanı soyut bir tekçiliğe doğru sürüklerken yöntemin değil daha çok bir yöntemin altını çizmektedir. Oysa o, mümkün bütün temsillerden yalnızca birisini içinde barındırabilir. Tekil olan bu temsil alanı tüm var olan ve olabilecek olan temsilleri koşullayan yapısıyla her düşünceyi içine çeken bir sarmala dönüşmektedir adeta. Kendi varlığının mutlakhğını iddia eden bir oluşumun diğer varlıkların varlığını hiçe saydığını varsaydığımızda izlenen yolun temelde normatif bir kaygıyı içinde barındıracağı unutulmamalıdır.
Mazhar Bağlı, modernizmin karşısına estetik kavramını koyuyor. Gittikçe tekdüzeleşen modern hayata; edebiyat, mimari, müzik ve sinema sanatlarından verdiği örneklerle bir karşı tez oluşturuyor. Modernizme Direnen Estetik, geniş bir arka plandan beslenen önemli bir sentez.