Müslümanlığın en etkili Bağlayıcı unsur olduğu bir ülkede Batı tipi laiklik istiyorsanız, öncelikle Müslüman Kadın ı Laik Kadın haline getirmeniz gerekir. Bu toplum bilim açısından olayın ABC si niteliğindedir. Ve bu görevi de bizzat devlet yerine getirir. Türkiye de de bu böyle olmuştur. Dileyen, eğer kendisini rahatlatacaksa, Hayır, Türkiyeli kadınlar yıllarca mücadele ederek erkekler düzeninden haklarını söke söke almışlardır, diye düşünebilir.
Türkiye Cumhuriyeti nde, gerçekte kazanılmış değil, sağlayacağı belirli yarar ve çıkarlar önceden düşünülerek verilmiş göstermelik ve saptırıcı nitelikte bir takım haklar vardır. Bu nedenledir ki Türkiye deki kadın nüfusunun gerçek anlamda demokratik haklarından ve iktisadi-siyasal bağımsızlığından söz edilemez.
Aytunç Altindal, Türkiye de Kadın da, T.C. Devleti nde burjuva kadınlarına Verilmiş olan hakların tarihsel, toplumsal, siyasal, iktisadi, dinsel ve kültürel kökenlerini ve sebep sonuç ilişkilerini sergiliyor. Kadınlara, burjuva terminolojisinde kullanımıyla Eşitlik, özgürlük, Kardeşlik vaat etmiyor, Rasyonalizmdi, Ampirizm i ve Metodik düşünmeyi öneriyor. Türkiye de İnsan olarak Kadm ın ekonomideki, siyasetteki, toplum bilimdeki ve tarihteki yeri ve rolünü taklitçilikten uzak, yaratıcı yöntemlerle incelemeye, eleştirmeye ve sürekli olarak gündemde tutmaya davet ediyor.